Nieuws

11 . JULI . 2020

‘SAMENWERKEN ZORGT VOOR EEN WIN-WINSITUATIE’
Al zestien jaar runt Corrie Simon de salon Huidverzorging FOR YOU in Voorthuizen. Sinds vijf jaar werkt ze samen met dochter Shanna die in hetzelfde pand massagepraktijk LOOM runt. We spraken de twee ondernemers over hun samenwerking.

Hoe hebben jullie de taken verdeeld?
Corrie: “Mijn dochter Shanna is sinds september 2015 werkzaam in de salon. Als dansdocent wilde ze er graag iets anders bij doen. Wij hebben allebei ons eigen vakgebied. Ik ben schoonheidsspecialist en richt mij voornamelijk op huidverbetering. Shanna is allround wellnessmasseur en pedicure. Naast de vele verschillende wellnessmassages geeft ze ook bindweefsel- en zwangerschapsmassages. De cosmetische bindweefselmassage is een mooie toevoeging op de Instituutbehandelingen. We hebben beiden onze vaste dagen en avonden dat we in de salon werken. Dat bevalt ons heel goed. Omdat de salon aan huis is, hebben we tussendoor soms tijd om te overleggen en gezellig een kopje thee te drinken.”

Waarom komen klanten naar jullie salon?
Shanna: “Onze specialiteiten zijn massages en huid verbeterende behandelingen. Wij vinden het belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van onze cliënten, ze het juiste advies te geven en een fijne sfeer te creëren. Aan dit laatste besteden we veel aandacht. Mooie kaarsen, rustgevende muziek en de juiste geur van etherische olie geven net dat extra gevoel van wellness.”

Jullie werken met de producten van Sothys en Bernard Cassière. Wat is het verschil tussen de twee merken?
Corrie: “De eerste tien jaar heb ik naar alle tevredenheid alleen met Sothys gewerkt. Maar toen ik kennismaakte met de producten van Bernard Cassière was ik meteen enthousiast. Na het volgen van de trainingen van dit merk werd dat gevoel versterkt. Bernard Cassière heeft een heel ander concept dan Sothys. Zo zijn de producten plantaardig en biologisch, de ingrediënten fair trade en het prijsniveau ligt iets lager dan dat van Sothys. De twee merken vullen elkaar dus prima aan.”

Wat is jullie favoriete product van Sothys?
Corrie: “De Hydra3HA is mijn favoriete behandeling en geschikt voor elke leeftijd en elk huidtype. Het gelaat krijgt hiermee zo’n hydratatieboost. Je ziet meteen resultaat! Sommige cliënten willen niet meer anders dan deze Hydra3HA- behandeling!”

Wat vinden jullie goed aan Sothys?
Shanna: “Het merk heeft zich bewezen door al bijna 75 jaar effectieve behandelingen en producten op de markt te brengen. Sothys blijft zich ontwikkelen, verbeteren en vernieuwen. De Instituutbehandelingen in combinatie met de digi-massage geven een extra dimensie.”

Wat is de kracht van de samenwerking tussen jou en Shanna?
Corrie: “Door samen te werken, versterken we elkaars ideeën. Shanna is goed met social media en het bedenken van nieuwe acties. Daarnaast kunnen we ons richten op lichaam en gelaat. Ik zie onze samenwerking echt als een win-winsituatie.”

02 . JULI . 2020

Ga je ook naar de sportschool nu deze weer open zijn? Dat merk je misschien aan je spieren. Hoe fijn kan een lichaamsmassage dan zijn? Sothys heeft een verfrissende Athletics-massage om vermoeide benen weer in shape te krijgen.

De Athletics-producten zijn rijk aan werkstoffen die versterkende en stimulerende eigenschappen hebben. Met drukbewegingen stimuleert de schoonheidsspecialist het lymfestelsel en de bloedstroom. Dit zorgt er voor dat toxines en afvalstoffen gemakkelijker afgevoerd kunnen worden. Dit merk je aan een minder zwaar en drukkend gevoel in je benen. Ook is wetenschappelijk bewezen dat de behandeling en de producten cellulite verminderen. Waar wacht je nog op? Boek snel zo’n verlichtende en verkoelende behandeling! Bij deze behandeling zijn ook producten voor thuisgebruik verkrijgbaar.

23 . MEI . 2020

De schoonheidssalon Gerrie Silvrants Beauty & Health in het Limburgse Kessel-Eik bestaat dertig jaar. Eigenaresse Gerrie geeft vooral behandelingen die de huid verbeteren. Daarnaast is ze gespecialiseerd in acne en ontharen, ook verwijdert ze oneffenheden zoals couperose en steelwratjes. Constant bijscholen heeft haar prioriteit. Zo blijft haar kennis up-to-date en kan ze het beste advies over de huid geven.

Op welke doelgroep richt jij je?
“Ik heb klanten in de leeftijd van vijftien tot tachtig jaar. Een speciale doelgroep heb ik niet, want ik ben er van overtuigd dat je de klanten krijgt die bij je passen.”

Hoe onderscheid je je van de concurrenten?
“Concurrenten heb ik niet, zelf wil ik ook geen concurrent voor anderen zijn. Iedereen heeft zijn eigen specialiteiten en klanten kiezen zelf waar ze naar toe gaan. Verder vind ik mezelf een perfectionist en ben ik leergierig. Dit laatste is alleen maar goed, want hierdoor blijf ik op de hoogte van wat er in mijn vak gebeurt.”

Waarom koos jij voor Sothys?
“De producten voelen prettig aan en ruiken goed. Ik werk al vanaf het begin met Sothys. Het heeft een uitgebreid assortiment aan producten voor in de salon en voor de klanten thuis. Dat vind ik belangrijk. Dit is ook het merk dat ik als eerste adviseer in mijn salon. Als klanten de voorkeur geven aan producten in een lager segment dan adviseer ik Bernard Cassière, waarmee ik de huid ook goed kan verbeteren.”

Hoe houd je de balans tussen werk en privé?
“Het evenwicht tussen werk en privé vind ik lastig te behouden. Ik heb geen medewerkers en vooral in drukke tijden werk ik veel. Hierdoor komt mijn privéleven op een laag pitje te staan. Als het daarna weer rustiger is, haal ik de verloren tijd wel weer in.”

Wat is jouw favoriete product van Sothys?
“De Crème jeunesse restructurante gebruik ik zelf graag, omdat dit een rijke crème is die goed de huid intrekt. Mijn huid voelt hierdoor soepel aan. Daarnaast herstelt ze mijn huid, vermindert ze de tekenen van veroudering en gaat ze huidverslapping tegen.”