Nieuws

24 . JUNI . 2019

Ziet uw huid er futloos en grauw uit en heeft ze een boost nodig? Wellicht kan een serum van Sothys de oplossing bieden. Er zijn zes serums die allemaal een ander verouderingsprobleem behandelen. Hierdoor knapt uw huid enorm op. Welke serums zijn er?

Het Sérum Jeunesse Unifiant heeft een matterend effect. Kleuroneffenheden en poriën worden minder zichtbaar. Oppervlakterimpels vervagen.

Het Sérum Jeunesse Focus Fermeté gaat huidverslapping tegen en lift de gelaatstrekken.

Het Sérum Jeunesse Reconstituant voedt de huid op een intensieve manier en het vermindert de tekenen van het ouder worden.

Het Sérum Jeunesse Détoxifiant Anti-radicalaire dringt onmiddellijk in de huid en geeft haar een stralend effect. Beschermt de huid tegen vrije radicalen en stimuleert celvernieuwing.
Ideaal voor mensen die roken en/of weinig slapen.

Het Sérum Jeunesse Focus Rides vult bestaande lijntjes op en zorgt dat het huidoppervlak er gladder uitziet.

Het Sérum Jeunesse Ovale Parfait helpt de contouren van het gelaat te behouden en maakt het decolleté glad.

Een serum gebruik je in de ochtend en in de avond onder de dag- en nachtverzorging. Heb je meerdere huidproblemen? Dan kun je ook meerdere serums gebruiken. Je kiest dan in de ochtend voor het ene serum en in de avond voor het andere.

14 . JUNI . 2019

ZES VRAGEN AAN: ROSANNE POELSMA VAN BELLE BELLEZZA

Elk jaar kiezen veel jonge, ambitieuze schoonheidsspecialisten ervoor om met het merk Sothys in hun schoonheidssalon te gaan werken. Zo ook Rosanne Poelsma die de salon Belle Bellezza in Zeist runt. Rosanne is 28 jaar en nadat ze eerst met andere merken werkte, stapte ze vorig jaar over op Sothys. We stelden Rosanne een aantal vragen.

Hoe lang ben je al schoonheidsspecialist?
“Bijna elf jaar. Van kinds af aan wist ik dat ik in de beautybranche wilde werken. Omdat ik op hoog niveau aan sport deed, koos ik voor het vmbo in plaats van de havo, zodat ik veel tijd aan hockey kon besteden: ik hockeyde in de topklasse. Daarna koos ik voor de particuliere opleiding van IMKO in Amersfoort en behaalde mijn diploma voor allround schoonheidsspecialist samen met een heleboel specialisaties. Vervolgens deed ik ervaring op bij vier verschillende bedrijven in diverse functies. Toen wist ik het zeker: ik werd ondernemer!”

Waar loop je wel eens tegenaan?
“Ik merk dat klanten ontzettend worden geprikkeld door alles wat er op het gebied van schoonheid is. Hierdoor stellen ze hoge eisen. Vaak weten ze al veel, maar soms hebben ze niet de juiste informatie. Daarom is mijn credo: ‘De klant is koning, maar ik bepaal de regels.’ Als klanten resultaten verwachten die niet te realiseren zijn, geef ik dit aan. Dit doe ik ook als ze willen dat ik behandelingen uitvoer, die ik niet effectief voor hun huid acht. Soms zijn klanten best vasthoudend, maar ik bepaal wat we doen. Daarnaast wil ik de klant kunnen aanspreken op het niet goed behandelen van de huid. Ze kopen bijvoorbeeld een crème uit het hoge segment, maar ze vinden het niet nodig om hun huid voor het slapengaan te reinigen. Dan wil ik wel kunnen aangeven dat ze hun huid moeten reinigen, omdat de crème anders geen resultaat zal bieden.”

Hoe kom jij aan je klanten?
“Op het moment dat ik mijn salon startte, deed ik niets aan marketing of klantenwerving. Ik huurde een salonruimte bij een achtertante die een kapsalon heeft en ik nam een lening om up-and-running te worden. Ik kom uit een ondernemersfamilie die een aantal winkels in Zeist heeft. Dit heeft natuurlijk wel voordelen, maar het leidt niet direct tot een volledig gevulde agenda. Ik heb toen met de optiekwinkel van mijn ouders een actie opgezet. Klanten ontvingen bij aanschaf van een bepaald soort bril een tegoedbon voor een behandeling in mijn salon. Op deze manier heeft mijn zaak naamsbekendheid gekregen en hierdoor is het klantenbestand gegroeid. Met succes, ik denk dat 35 procent van mijn klanten op deze manier in mijn salon terechtgekomen is. Daarnaast heb ik een groot deel van mijn klanten via mond-tot-mondreclame gekregen.”

Ben je actief op social media?
“Ooit ben ik begonnen met Facebook. Het leek me handig om berichten te schrijven en te posten. Maar door mijn dyslexie kost het opzetten van acties en mailings meer tijd dan normaal. Wel fotografeer ik veel. Regelmatig loop ik op een vakantiebestemming met de producten rond en zoek ik plekken waar ik mooie, stijlvolle foto’s kan maken. Deze post ik dan op Instagram. Daarnaast stuur ik vier tot acht keer per jaar een mailing naar klanten. Daarin vermeld ik ontwikkelingen, acties en nieuws. Deze mailing gebruik ik ook om de klant tijdig te wijzen op aankomende drukke periodes, vakantie afwezigheid of gewijzigde openingstijden. Commercieel gezien zijn de mailings voor mijn salon het meest interessant.”

Wat vind je prettig bij het merk Sothys?
“Ik vind het fijn dat het een familiebedrijf is. Daarnaast houd ik van de luchtige structuren van de crèmes. Ik viel voor de aangename, subtiele geuren en de afwisseling binnen alle lijnen. Tevens vind ik dat Sothys goed is voor haar salons, afspraken nakomt en de samenwerking opzoekt. Het bedrijf ondersteunt de salons met trainingen en regelmatig hebben de buitendienstmedewerkers contact met je. Ze denken met je mee over hoe je acties kunt inzetten in je salon, waardoor je meer omzet genereert.”

Wat is jouw favoriete product?
“Mijn favoriete product van Sothys is het Masque Hydra-Lissant dat ik in de koelkast bewaar. Ik adviseer dit hydraterende masker na een zomerse dag als nachtverzorging aan te brengen. Ook voor in de bergen tijdens skivakanties is dit mijn absolute musthave. Naast het comfort dat dit masker geeft, vind ik twee andere producten ook onmisbaar. We hebben het dan over de Desquacrem die ik bijna bij iedereen inzet. Dit is een reinigingsproduct, waarmee klanten de huid thuis grondig en diep kunnen reinigen. Het geeft een heerlijk fris en schoon gevoel. Ook het Serum Jeunesse Unifiant adviseer ik graag. Dit serum vermindert grove poriën, fijne lijntjes en pigmentvlekken. De huid wordt weer egaal!”

27 . MEI . 2019

Voor het lichaam heeft Sothys verschillende geurige bodyoliën: de Elixirs Nourrisant Corps. Deze voedende producten gebruikt uw schoonheidsspecialist tijdens de behandeling in de salon of u kunt er zich thuis heerlijk mee verzorgen. U verstuift de olie met de pompflacon over uw lichaam en met ronddraaiende bewegingen masseert u vervolgens de huid. Het lichaam voelt daarna weer zijdezacht aan. Ook laat dit bodyproduct een heerlijke, subtiele geur achter. Nieuw zijn de Elixir nourrissant corps Evasion Citron (citroen en citroengras) et petitgrain (gewonnen uit bladeren van citrusbomen) en de Elixir nourrissant corps Evasion Fleur d’oranger (oranjebloesem) et bois de cedre (cederhout). Laat de zomer maar komen!